Hardlooptrainingen particulieren


Er zijn 4 soorten loopgroepen, te weten de hardloopgroep light, de beginnersgroep, de beginners+groep en de gevorderde groep.

In de looptrainingen ligt het accent op techniek, kracht, coördinatie, lenigheid en uithoudingsvermogen. Er is veel aandacht voor een goede warming-up en cooling-down. Daarnaast zal door middel van intervaltraining de loopconditie worden uitgebouwd. Iedereen kan op zijn eigen niveau meedoen in de desbetreffende groep. Als aanvulling op de looptrainingen wordt ook aandacht geschonken aan algehele rompstabiliteit, o.a. door middel vqn circuittrainingen.

Basisniveau beginnersgroep en hardloopgroep light

Voor diegene die wil deelnemen aan de beginnersgroep of hardloopgroep light, is het nodig dat 1 uur probleemloos gewandeld kan worden. Je moet ook lichamelijk gezond zijn (zie checklist bij aanmeldformulier) en uiteraard de intentie hebben om te werken aan je conditie en lenigheid als basis voor een gezond lijf.

Basisniveau beginners+groep

Om aan deze groep te kunnen deelnemen, moet je minimaal 30 minuten aan een stuk kunnen hardlopen. In deze training ligt het accent op het uitbouwen van de hardloopconditie naar een uur, waarbij de intervaltrainingen iets pittiger worden. Deze trainingen dragen bij tot verdere progressie.
Ook geschikt voor de loper die uit de beginnersgroep wil doorstromen. 

Basisniveau gevorderde groep
Geschikt voor lopers vanaf 45 minuten. Die o.a. ook wedstrijdgericht willen trainen. Uitbouw van de conditie naar minimaal een uur. In deze training veel aandacht voor loopscholing en verbeteren van de coordinatie en het verder uitbouwen van de snelheid. 



"TIJD DIE WE NEMEN, IS DE TIJD DIE ONS IETS TERUGGEEFT!", E. Ferstl "55